Studenterforeningen

Grundlagt 1820 i København

Punchesold

Opskriften til Studenterforeningens punch er hemmelig og oprindeligt specielt fremstillet af De Danske Spritfabrikker til foreningen.

Studenterforeningens Punchesold er det største festarrangement i foreningens kalender for forårssemesteret. Ved et 'punchesold' forstås et studentergilde, hvor der skænkes punch, synges sange og holdes taler, hvilket er meget rammende for aftenens forløb. I forbindelse med Punchesoldet kan foreningens medlemmer få mulighed for at hilse på hinanden i hyggelige rammer over et glas punch, og stifte bekendtskab med foreningens traditioner. Studenterforeningen har lang traditioner for at synge forskellige sange ved festlige arrangementer, og denne tradition æres og håndhæves også i forbindelse med Punchesoldet, og der vil derfor i løbet af aftenen blive sunget  særligt udvalgte studenterviser.

Arrangementet afholdes i stemningsfulde lokaler i København, og tidligere har blandt andet Studenterhuset og Nordisk Kollegium lagt lokaler til. Arrangementets omdrejningspunkt er foreningens rubinrøde punch, som serveres sammen med sprøde snacks og velsmagende kanapeer til den lille sult.

Studenterforeningen - Strandboulevarden 32, 2100 København - info@studenterforeningen.dk