Nordisk Fællesskab

Studenterforeningen har gennem tiden haft kontakt og samarbejde med en lang række af foreninger og nationer i hele Norden. Fra studentermøder i 1800-tallets skandinavistiske tider til moderne kultur- og erfaringsudveksling ved de internordiske studentermøder, er vores nordiske venskaber og kontakter blevet bevaret og opretholdt.

Det nordiske fællesskab har i mange generationer skabt bånd og venskaber for livet på tværs af landegrænser og givet studerende mulighed for kulturudveksling, hvilket Studenterforeningen fortsat vægter højt.

Nordiske gæster samlet foran Københavns Universitets hovedbygning til Studenterforeningens Årsfest 2016.