Studenterforeningen

Grundlagt 1820 i København

Om Studenterforeningen

Studenterforeningens formål er at være et samlingssted for dansk studenterliv og at samle og inspirere studerende og andre, der ønsker en uhildet debat.

Studenterforeningen grundlagdes i 1820 af studenter ved Københavns Universitet som opposition til professorvældet. Siden grundlæggelsen har Studenterforeningen hyldet fri akademisk debat og studentersocialt samvær - principper som til stadighed vægtes højt i Studenterforeningen. Med udgangspunkt i frivillige kræfter, driver Studenterforeningens Senioratet i dag en apolitisk forening med tilbagevendende studentersociale arrangementer, der hædrer studentertraditioner, såvel som debatopildende koncepter. Foruden aktiviteterne i Danmark, vægter foreningen samarbejdet med venskabsforeninger og -nationer i Finland, Norge og Sverige.

Studenterforeningen - Strandboulevarden 32, 2100 København - info@studenterforeningen.dk